‘De lijnen zijn kort: je weet wat je aan elkaar hebt’

Kledingwinkel Janssen-Noy in Sevenum strekt zich uit over ruim 4.200 vierkante meter, verdeeld over drie verdiepingen. Het bedrijf bestaat al meer dan 80 jaar en is uitgegroeid tot de toonaangevende kledingzaak van de regio. Berend Brouwer vormt samen met zijn vrouw Fieke Jansen de vierde generatie aan het roer van deze befaamde kledingwinkel. Hij vertelt over de samenwerking met Servex * Koeltex, die de airconditioning, het systeem voor luchtbehandeling en de complete cv-installatie leverde.

Dit systeem is geen doorsnee installatie, wat logisch is aangezien Jansen-Noy niet zomaar een kledingwinkel is. Er is zelfs een eigen Grand Café, genaamd Juffrouw Jansen, waar klanten terecht kunnen voor iets lekkers tijdens het shoppen. De Kas, een grote lichte ruimte, is naar eigen zeggen het leukste plekje van de winkel. Hier vinden tal van activiteiten plaats zoals modeshows en workshops.

De oppervlakte van de winkel, de verschillende afdelingen die met elkaar verbonden zijn, en de combinatie met het Grand Café en de Kas zorgen voor een flinke uitdaging, aldus Brouwer. “Stiekem komt er best veel daglicht binnen waardoor we te maken hebben met opwarming door de zon. Dus wat betreft het klimaat en de temperatuur is het altijd puzzelen, want het gaat om een winkel. Zowel het personeel als de klant moeten het fijn hebben.”

Dat Servex * Koeltex de koeling van de nieuwe installatie mocht verzorgen ging niet vanzelf, aldus Brouwer. “Ze waren voor mijn tijd al verantwoordelijk voor de luchtbehandeling en de airco. Dat is altijd goed gegaan, maar op enig moment hebben we een aanbesteding uitgeschreven. Toen zijn we met een andere partij in zee gegaan. Dat was op advies van onze installateur die onderdeel is van het hetzelfde concern. En op zich is dat redelijk goed bevallen, hoor.”

Toch begon Brouwer al snel verschil te merken. “Bij zo’n grote organisatie heb je contact met verschillende afdelingen. Als er iets aan de hand is, moet je bellen met de afdeling onderhoud of service. Het gaat vaak over heel veel schijven.” Uit ervaring wist hij dat dit bij Servex * Koeltex anders is. “De lijnen zijn kort. Wanneer ik ook bel, ik krijg vrijwel meteen de juiste persoon aan de telefoon. Je weet gewoon wat je aan elkaar hebt.”

Daarom besloot Brouwer om de opdracht voor een deel van de nieuwe installatie toch weer bij Servex * Koeltex neer te leggen. “Die keuze was om verschillende redenen, maar de belangrijkste is toch wel de goede service. Ik heb het idee dat de prijzen vergelijkbaar zijn met die van concurrenten, maar ik vind de prijs niet het allerbelangrijkste. De vraag is: wil je iets wil verkopen of geef je een goed advies. Dat is het verschil.”

Brouwer is overtuigd van het belang van een eerlijk advies. “Bij Servex * Koeltex kunnen ze gerust zeggen ‘Dit onderdeel hoef je niet te vervangen, want het draait toch nog?’ Ook al was het eigenlijk al afgeschreven. Dus ik adviseer andere ondernemers om zeker in gesprek te gaan met Servex * Koeltex. Ik zou zeggen: kom maar een keer langs, dan laat ik zien wat ze voor ons gedaan hebben!”

Jansen-Noy

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken